Farmer Evolution - Είστε κατασκευαστής ή αντιπρόσωπος αγροτικών μηχανημάτων;
Η συντήρηση των μηχανημάτων εξασφαλίζει την απροβλημάτιστη λειτουργικότητα τους
Η συντήρηση όλων των μηχανημάτων είναι πολύ σημαντική για τη σωστή λειτουργία τους. Τα σκαπτικά μηχανήματα εργάζονται σε σκληρό περιβάλλον, επηρεαζόμενα από το έδαφος, τις πέτρες και τη σκόνη. Η συντήρησή τους είναι απαραίτητη για να διατηρήσουμε το σκαπτικό μηχάνημα σε άριστη λειτουργική κατάσταση και να αυξήσουμε τη μακροζωία του.
Το μεγαλύτερο βάρος της συντήρησης αφορά τον κινητήρα που χρησιμοποιεί το σκαπτικό. Θα πρέπει να αλλάζουμε τα λάδια στον κινητήρα μετά από κάποιες ώρες χρήσης σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Αν το σκαπτικό μηχάνημα διαθέτει ταχύτητες, θα πρέπει να αλλάζουμε το λάδι και στο σασμάν. Το λάδι που θα χρησιμοποιήσουμε για τον κινητήρα και για το σασμάν πρέπει να συμβουλευτούμε τις οδηγίες χρήσης ώστε να επιλέξουμε τον κατάλληλο τύπο λαδιού.
Το φίλτρο αέρος του σκαπτικού έχει μεγάλη σημασία να το καθαρίζουμε συχνά, καθώς όπως αναφέραμε, το σκαπτικό εργάζεται σε περιβάλλον με πολλή σκόνη, η οποία μπορεί να το φράξει και να δυσκολέψει τη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Θα το καθαρίσουμε φυσώντας το με το πιστόλι αέρος από μέσα προς τα έξω ώστε να απομακρύνουμε τις σκόνες από το φίλτρο. Όταν δεν έχουμε κομπρεσέρ αέρος, μπορούμε να το χτυπήσουμε ελαφρώς σε μια σκληρή επιφάνεια ώστε να πέσουν οι βρωμιές. Αν το φίλτρο διαθέτει επιπλέον ένα αφρολέξ, μπορούμε να το φυσήξουμε με αέρα και να το πλύνουμε με νερό ώστε να καθαρίσει. Θα το χρησιμοποιήσουμε αφού στεγνώσει καλά.
Προσοχή, σε καμία περίπτωση δεν πλένουμε τα φίλτρα με βενζίνη ή πετρέλαιο.
Το μπουζί με τη σειρά του πρέπει να το ελέγξουμε και να το καθαρίσουμε με ένα σπρέι ηλεκτρικών επαφών αν χρειαστεί, ενώ αν είναι πολύ μαύρο από την καύση, θα πρέπει να το αντικαταστήσουμε.
Όταν η κίνηση του σκαπτικού μας γίνεται με ιμάντα, θα πρέπει να λαδώσουμε τα κινούμενα μέρη του μηχανισμού με ένα αντισκωριακό όπως το WD-40 και να ελέγχουμε την κατάσταση του ιμάντα μετάδοσης κίνησης, αντικαθιστώντας τον αν έχει φθαρεί.
Όσον αφορά την αλλαγή λαδιού στο δικό μου σκαπτικό που χρησιμοποιήθηκε στην παρουσίαση, είναι το HONDA F560 και η ποσότητα λαδιού που χρειάζεται είναι 600ml σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ενώ η ποσότητα λαδιού που χρειάζεται για το σασμάν είναι 2,2lt και χρησιμοποιεί τον ίδιο τύπο λαδιού 10W-30, τόσο στον κινητήρα όσο και στο σασμάν.
Σίγουρα πολλοί θα αναρωτηθούν ότι το σασμάν χρησιμοποιεί βαλβολίνη, αλλά για το συγκεκριμένο σκαπτικό ο κατασκευαστής αναφέρει ξεκάθαρα ότι ο κινητήρας και το σασμάν χρησιμοποιούν τον ίδιο τύπο λαδιού, που είναι 10W-30 ή SAE 30.
Με τη χρήση του αντισκωριακού WD-40 θα λαδώσουμε όλα τα κινούμενα μέρη του σκαπτικού ώστε να εξασφαλίσουμε καλύτερη κινητικότητα τους. Σε περίπτωση που υπάρχουν σκουριές και διαβρώσεις στο σκαπτικό μας μηχάνημα, πάλι με τη χρήση του WD-40 και ενός συρμάτινου σφουγγαριού θα μπορέσουμε να τις απομακρύνουμε και να προστατεύσουμε τα μεταλλικά μέρη του σκαπτικού από τη διάβρωση.
Έχοντας το σκαπτικό μας μηχάνημα καλά διατηρημένο, ξέρουμε ότι οποιαδήποτε στιγμή το χρειαστούμε θα είναι πλήρως λειτουργικό και αξιόπιστο.
Οπότε, μην αμελείτε τη συντήρηση των μηχανημάτων σας, καθώς το κόστος συντήρησης ενός μηχανήματος είναι πολύ πιο οικονομικό από μια ζημιά που μπορεί να προκύψει λόγω μη καλής συντήρησης του μηχανήματος.